Mercedes-Benz’in tamamen elektrikli yeni GLC SUV modeli, önümüzdeki yıl AMG imzalı, çok daha çarpıcı bir versiyonla yollara çıkıyor. Bu yeni model, markanın bugüne kadarki en güçlü araçlarından biri olmaya aday bir konumda yer alıyor.
Mercedes-AMG GLC büyük fark yaratacak
Yeni AMG GLC, geçtiğimiz Eylül ayında Münih’te tanıtılan standart elektrikli GLC ile akraba olsa da, teknik altyapı olarak tamamen farklı bir noktada duruyor. Bu yüksek performanslı modelin temeli, daha önce 1341 beygirlik GT XX prototipinde sergilenen AMG.EA güç aktarma mimarisine dayanıyor. SUV’un kaputunun altında, biri önde ikisi arkada olmak üzere toplam üç adet aksiyal akılı motor bulunuyor.

Bu motor düzeni, toplam gücü dokuz yüz beygirin üzerine taşıyor ve standart modelin 489 beygirlik değerini yaklaşık olarak iki katına çıkarıyor. Bu güç seviyesiyle otomobil, doğrudan 980 beygire yaklaşan güç sunan yeni Porsche Cayenne Turbo’ya rakip oluyor.
Bu performans paketiyle beraber AMG GLC, markanın tarihindeki en güçlü üçüncü modeli unvanını ve aynı zamanda gelmiş geçmiş en güçlü AMG SUV unvanını taşıyacak. Ancak bu SUV unvanı, 2027 yılında gelmesi planlanan bin beygirlik GT SUV ile el değiştirecek. AMG, güçlü GLC için sıfırdan yüz kilometre hıza hızlanmayı üç saniyenin altında ve maksimum hızı ise elektronik olarak saatte 250 kilometre ile sınırlandırıyor.
Tüm bu yüksek gücün anahtarı, AMG’nin yeni nesil batarya teknolojisinden geliyor. Standart GLC EQ’da kullanılan prizmatik hücreler yerine silindirik hücrelere geçen AMG, bu değişiklikle daha yüksek güç yoğunluğu ve daha iyi ısı yönetimi elde ettiğini belirtiyor.
Modelde kullanılan 800V mimariye sahip batarya, her bir hücreyi doğrudan saran soğutma devresi ile sıcaklığı ideal aralıkta tutuyor. Bu gelişmiş termal sistem, üç motorun gerektirdiği yüksek deşarj performansını sürekli olarak sağlayabilmek için kritik önem taşıyor.
Ayrıca 400 kW’a kadar hızlı şarj desteği sunuyor ve bu değer, standart modele göre 70 kW’lık bir artış anlamına geliyor. AMG GLC, sürüş deneyimini zenginleştirmek için Ioniq 5 N’de olduğu gibi simüle edilmiş vites geçişleri sunuyor. Buna ek olarak, V8 motor sesine yakın yapay bir ses üreticisiyle AMG karakteri, tamamen elektrikli bir gövdede de yaşatılıyor.