E-Ticarette Ramazan Alışverişlerinde Artış Gözlemleniyor
Gıda alışverişlerinin yanı sıra küçük mutfak aletlerinin satın alımında da yoğunluk yaşanırken, alışverişlerin ağırlıklı olarak iftar ile sahur saatleri arasında gerçekleştiği gözlemleniyor.
Ramazan ayında yurt dışında yaşayan Müslümanların Türkiye’den verdikleri siparişlerde artış yaşandığı belirtilirken, kayısı, baklava, gül suyu, fındık, zeytinyağı, bal, sucuk, pastırma, kuru incir gibi ürünlerin Amerika, Avrupa, Orta Doğu ve Çin’den talep gördüğü ifade ediliyor.
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, çevrim içi alışveriş tercihinin arttığını belirterek, “Ramazan ayında özellikle gıda ve süpermarket alışverişlerinin önemli ölçüde e-ticarete kaydığını net bir şekilde görüyoruz. Türkiye’de halihazırda aylık yaklaşık 200 milyar liralık e-ticaret hacmi bulunuyor.” dedi.
Araştırmalar, tüketicilerin yüzde 60’tan fazlasının ramazan ayında daha fazla alışveriş yaptığını gösteriyor. Şimdiden gözlemlenen hareketlilik, ramazan ayında toplam alışveriş tutarının önemli ölçüde artacağını ortaya koyuyor.
50 Milyar Liralık Ek Alışveriş Beklentisi
Çevikoğlu, sektör genelinde ramazan ayına özel 50 milyar liralık ek alışveriş beklentisi olduğunu belirterek, bu ayda e-ticaret hacminin 250 milyar liraya ulaşacağının tahmin edildiğini dile getirdi.
Ramazan hazırlıklarının neredeyse bir hafta önceden başladığını ifade eden Çevikoğlu, alışverişe erken başlayan vatandaşların e-ticaret üzerinden yapılan gıda alışverişlerini de hareketlendirdiğini söyledi.
“E-Ticarette Türkiye Geneli Ciro Artış Beklentisi En Az Yüzde 35”
Hurma, güllaç, bakliyat, un, şeker, kuru yemiş satışlarının öne çıktığı dönemde gıda alışverişlerinin yanı sıra küçük mutfak aletlerinin satın alımında da yoğunluk yaşandığı bildirildi.
Alışverişlerin ağırlıklı olarak iftar ile sahur saatleri arasında gerçekleştiğinin gözlemlendiği bilgisini veren Çevikoğlu, geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da benzer bir eğilimin devam edeceğini öngördüklerini belirtti.
Yurt dışında yaşayan Müslümanların da özellikle ramazanda Türkiye’den verdikleri siparişlerin artış gösterdiğine değinerek, başta Amerika, Avrupa, Orta Doğu ve Çin olmak üzere çeşitli ülkelerden yöresel ürünlerimize talep olduğunu kaydetti.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) E-ticaret Meclis Üyesi Cenk Çiğdemli ise ramazan ayının başlamasıyla e-ticaret sektöründe yukarı yönlü bir hareketlenme beklediklerini belirterek, “E-Ticarette Türkiye geneli ciro artış beklentisi en az yüzde 35.” şeklinde konuştu.
More Stories
Kahramanmaraşlı emekli isyan etti: Maaşımın hepsini versem dahi lokantacı üç öğün yemek vermez
Bakanlık açıkladı: Vatandaşlar haksız fiyat artışını mobil uygulama ile bildirecek
Türkiye-Katar Ekonomik İşbirliği Güçleniyor