Ramazanda Sağlıklı Bir Şekilde Kilo Vermek İstiyorsanız İşte Yapmanız Gerekenler!

Ramazan ayına oruç ile beraber girdik ve oruç tutmak bildiğiniz gibi tüm beslenme düzenimizin değişmesine neden oldu. Ramazan ayında özellikle sahur vaktinde yediğimiz yemekler başta olmak üzere iftarda tükettiğimiz ağır besinler kilo almamıza neden olabiliyor. Eğer siz de ramazanda kilo almak değil kilo vermek istiyor ancak bunu sağlıklı bir şekilde yapmak istiyorsanız gelin içeriğimize geçelim!

Ramazanda kilo vermek sağlıklı mıdır? sorusu ile başlayalım.

Oruç tutarken yaklaşık olarak 12 saat gibi bir süre boyunca aç kalırız. bu durum da metabolizmamızın yavaşlamasına neden olur. Bu da tabii ki kilo almamıza… Ancak Ramazan ayında uygulayacağınız sağlıklı bir diyet kilo almanızın önüne geçebilir hatta kilo vermenizi bile sağlayabilir. Yani ramazanda kilo vermek sağlıklı mıdır? sorusunun cevabı yalnızca sağlıklı ve vücudunuza uygun diyet listelerini tercih ettiğiniz sürece evettir.

Ramazan ayında alınan kiloların en temel sebebi tüm gün aç kalacağınızı düşünerek sahur ve iftar yemeklerinde çok yemek yiyor olmanızdır.

Bu düşünce ile yapılan en büyük yanlışlardan biri de kalorisi yüksek ama besleyiciliği ve tok tutuculuğu az olan yemeklerin tüketilmesidir. Ramazan ayında kilo alımına dikkat etmek için ise tam tersi şekilde yani tok tutuculuğu yüksek ancak kalorisi az olan besinleri tüketmek gerekmektedir.

Kilo alımınıza dikkat etmek istiyorsanız sahur yemeklerinizde dikkat etmeniz gereken detaylar şu şekildedir;

  • Yapılan ilk hata sahur yapmadan oruç tutmaktır. Sahura kalkamadan tutulan oruç kan şekerinizin düzensizleşmesine neden olur. 

  • Sahurda kan şekerinin yavaş bir şekilde yükselmesini sağlayan yulaf ya da esmer ekmek gibi karbonhidratların tüketimi tercih edilmelidir.

Sahur yemeklerinde mutlaka yumurta tüketilmelidir. Aynı zamanda protein bakımından zengin olan süt, yoğurt, az tuzlu peynir gibi yiyecekler de mutlaka sahur sofranızda yerini almalıdır.

  • Sahurda lif ve posa alımını artırmak için meyve ve çiğ sebzeler tüketilmelidir.

  • Sahurda, gün içerisinde susamanıza neden olacak tuzlu ve baharatlı yiyeceklerden mutlaka uzak durulmalıdır.

İftarda dikkat etmeniz gerekenler ise şunlardır;

  • Oruç tutarken gün içerisinde kan şekeriniz düşer bu nedenle de iftar vaktinde kısa süre içerisinde çok fazla yemek yemeye odaklanırsınız. Ancak bu durum yanlıştır ve iftarda yavaş bir şekilde yemek yemeniz gerekmektedir.

  • Orucunuzu ilk açtığınızda bir ya da iki bardak su içmeli ve ardından hurma ya da zeytin tercih etmelisiniz. Daha sonra ise hafif bir çorba ile yemeğinize başlayabilirsiniz.

Çorba içildikten sonra ise yaklaşık olarak 15 dakikalık bir mola vermeli ve ana yemeğe bu moladan sonra geçmelisiniz.

Yemeğinizi bitirdikten sonra hemen tatlıya geçmek istediğinizi biliyoruz ancak biraz beklemeli ve tatlınızı iftardan birkaç saat sonra tüketmelisiniz.

Gelelim egzersiz mevzusuna…

Ramazan ayında beslenme düzenimizin tamamen değişmesi vücudumuzun için gerekli olan proteini ve enerjiyi alamamamıza neden olur. Bu durumu mutlaka göz önünde bulundurmamız gerekir ve eğer normal bir egzersiz rutininiz varsa bu rutini bir süre boyunca askıya almanız gerekir.

Ancak kilo verebilmek için de spor yapmaya devam etmeniz gerektiğini düşünürsek ramazan ayı boyunca hafif bir tempoda spor yağmaya devam etmeniz mümkündür.

Eğer fitness yapıyorsanız tam seanslar yerine yarım seanslar yapabilir ve bu sayede temponuzun düşmesini sağlayabilirsiniz.

Ramazan ayında spor yapabilmeniz için en uygun saat aralığı ise iftardan 1 ya da 3 saat sonraki zaman dilimidir.

Çünkü iftardan hemen sonra kan şekeriniz yükselir. Bu durumda iftardan hemen sonra yapılan sporun etkisiz ve sağlıksız olmasına neden olur.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir